Wybrane zagadnienia organizacji i zarządzania
Oglądaj/ Otwórz
Data
2003Autor / redaktor
Marczyk, Wiesława
Marczyk, Stefan
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Spis treści: Wstęp - s. 5; Część I: Teoretyczne zagadnienia organizacji i zarządzania – s. 7; 1. Sprawność działania - s. 7; 1.1. Cele i skutki działania instytucji - s. 7; 1.2. Oceny sprawności działania - s. 12; 1.3. Relatywność oceny sprawności działania - s. 17; 1.4. Oceny prakseologiczne a inne (ekonomiczne) oceny sprawności i efektywności działania - s. 17; 1.5. Dyrektywy (wytyczne) sprawnego działania - s. 22; 1.6. Strategia efektywnego działania według P. Druckera - s. 23; 2. Tradycyjne i nowoczesne teorie systemowe - s. 31; 2.1. Pojęcia podstawowe - s. 31; 2.2. Teoria regulacji - s. 41; 2.3. Teoria wielkich systemów i optymalnego sterowania systemami gospodarczymi - s. 43; 2.4 Teoria gier i podejmowanie decyzji w sytuacjach konfliktowych - s. 47; s.2.5. Podejście systemowe - s. 52; 2.6. Teoria katastrof - s. 62; 2.7. Teoria chaosu - s. 63; 3. Metafory organizacji - s. 67; 3.1. Organizacje jako maszyny - s. 67; 3.2. Organizacje jako organizmy – s. 69; 3.3. Organizacje jako mózgi - s. 72; 3.4. Organizacje jako kultury - s. 77; 3.5. Organizacje jako systemy polityczne - s. 79; 3.6. Organizacje jako psychiczne więzienia - s. 83; 3.7. Organizacje jako przepływ i transformacja - s. 87; 3.8. Organizacje jako narzędzia dominacji – s. 97; 3.9. Używanie metafory do odczytywania i rozumienia organizacji - s. 101; Część II. Wybrane koncepcje, metody i techniki organizacji i zarządzania - s. 103; 4. Diagnostyczna i prognostyczna metodyka badania i projektowania organizacji – s. 103; 5. Metoda „burzy mózgów” – s. 117; 6. Zasada Pareto i Metoda ABC - s. 122; 7. Metody planowania sieciowego – s. 127; 8. Benchmarking - s. 131; 9. Outsourcing - s. 139; 9.1. Pojęcie outsourcingu - s. 139; 9.2. Cele, warunki i zasady outsourcingu – s. 144; 10. Zarządzanie przez jakość (TQM) - s. 155; 10.1. Jakość - definicje - s. 155; 10.2. Kryteria oceny jakości - s. 158; 10.3. Filozofia poprawy jakości - s. 164; 10.4. Systemy jakości i zarządzania jakością - s. 167; 10.5. Normalizacja w kształtowaniu jakości - s. 172; 11. Organizacja inteligentna (ucząca się). Zarządzanie wiedzą w organizacji (knowledge management) – s. 184; 11.1. Podstawowe pojęcia i definicje – s. 184; 11.2. Kreowanie i rozwijanie wiedzy w organizacji - s. 191; 11.3. Organizacja inteligentna i ucząca się - s. 198; 11.4. Przedsiębiorstwo sieciowe i wirtualne - s. 200; Literatura – s. 203