Kształtowanie i diagnostyka koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym
Oglądaj/ Otwórz
Data
2018Autor / redaktor
Lâh, Vladimir Iosifovič
Omorczyk, Jarosław
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Spis treści:
Wstęp - s. 5; 1. Młodszy wiek szkolny w aspekcie koordynacyjnych zdolności motorycznych - s. 9; 1.1. Pojęcie koordynacyjnych zdolności motorycznych - s. 9; 1.2. Charakterystyka rozwoju koordynacyjnego dzieci w młodszym wieku
szkolnym - s. 14; 1.3. Korzyści ukierunkowanego kształtowania koordynacyjnych zdolności motorycznych w młodszym wieku szkolnym - s. 19; 1.4. Cel i zadania kształtowania koordynacyjnych zdolności motorycznych
w młodszym wieku szkolnym - s. 20; 1.5. Środki kształtowania koordynacyjnych zdolności motorycznych w młodszym wieku szkolnym - s. 20; 1.6. Metody kształtowania koordynacyjnych zdolności motorycznych
w młodszym wieku szkolnym - s. 22; 1.7. Specyfika organizacji zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym - s. 25; 2. Ćwiczenia analityczne kształtujące koordynacyjne zdolności motoryczne - s. 28; 2.1. Ćwiczenia bez przyborów - s. 28; 2.2. Ćwiczenia z przyborami - s. 41; 2.3. Ćwiczenia w marszu - s. 71; 2.4. Ćwiczenia w biegu - s. 75; 2.5. Ćwiczenia rzutne na odległość i celność (z wykorzystaniem różnych przyborów) - s. 78; 2.6. Ćwiczenia na ławce gimnastycznej lub niskiej równoważni - s. 81; 2.7. Ćwiczenia na drabinkach gimnastycznych - s. 87; 2.8. Ćwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne - s. 89; 2.9. Ćwiczenia o charakterze skocznościowym - s. 97; 2.9.1. Ćwiczenia bez wykorzystania przyrządów odbijających - s. 97; 2.9.2. Ćwiczenia z wykorzystaniem przyrządów odbijających (odskocznia lub mała trampolina) - s. 104; 2.10. Ćwiczenia na tram polinie - s. 109; 2.11. Zeskoki z wysokości (z wykorzystaniem różnych przyrządów) - s. 112; 2.12. Ćwiczenia muzyczno-rytmiczne - s. 115; 2.13. Ćwiczenia na lodzie - s. 117; 2.14. Ćwiczenia na nartach - s. 118; 2.15. Ćwiczenia na rowerze i hulajnodze - s. 118; 2.16. Ćwiczenia w wodzie - s. 119; 3. Ćwiczenia syntetyczne kształtujące koordynacyjne zdolności motoryczne - s. 121; 3.1. Kombinacje ruchowe - układy ćwiczeń indywidualnych - s. 121; 3.2. Kombinacje ruchowe - tory przeszkód - s. 126; 3.3. Gry i zabawy ruchowe, elementy gier sportowych (ruchy lokomocyjne
i nielokomocyjne) - s. 129; 3.3.1. Gry i zabawy bieżne - s. 129; 3.3.2. Gry i zabawy skoczne - s. 131; 3.3.3. Gry i zabawy z elementami rzutów, podań, chwytów oraz prowadzenia piłki - s. 135; 3.3.4. Gry i zabawy z elementami tańca - s. 143; 3.3.5. Gry na łyżworolkach/łyżwach/nartach - s. 144; 3.3.6. Gry i zabawy z elementami gier sportowych - s. 147; 3.3.7. Gry i zabawy w wodzie - s. 152; 4. Diagnostyka koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym - s. 155; 4.1. Kryteria i metody oceny koordynacyjnych zdolności motorycznych - s. 155; 4.2. Testy motoryczne do oceny specyficznych koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym - s. 158; Zakończenie - s. 172; Piśmiennictwo - s. 173