Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej w pediatrii
Öffnen
Datum
2014Autor
Zawadzka, Dominika
Curyło, Marta
Gumułka-Kołek, Anna
Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Spis treści:
Wprowadzenie – s. 5; 1. Wczesna interwencja - usprawnianie fizyczne i psychiczne dzieci w okresie ich rozwoju – s. 8; 1.1. Proces oceny dziecka we wczesnej interwencji – s. 10; 1.2. Praca w naturalnym środowisku dziecka – s. 12; 1.3. Obszary interwencji terapeutycznej – s. 14; Piśmiennictwo – s. 18; 2. Pozycjonowanie - pozycje ułożeniowe ciała dzieci w różnym etapie rozwojowym – s. 21; Piśmiennictwo – s. 32; 3. Alternatywna i wspomagana komunikacja (A A C ) - s. 33; Piśmiennictwo – s. 41; 4. Wpływ technologii pomocniczej na partycypację dziecka w życiu codziennym – s. 43; 4.1. Partycypacja - wspieranie życiowych umiejętności poprzez technologię wspomagającą – s. 44; 4.2. Wpływ technologii wspomagającej na wzrost i rozwój dziecka – s. 47; 4.3. Budowa sprzętu pomocniczego i jego zastosowanie – s. 52; Piśmiennictwo – s. 55; 5. Umiejętności przedpiśmienne i piśmienne – s. 57; 5.1. Rozwój zdolności pisania u dzieci – s. 58; 5.2. Ocena pisma ręcznego – s. 62; 5.3. Interwencja w pisanie odręczne – s. 68; 5.4. Modele ćwiczeń wspomagające dostarczanie usług z zakresu terapii zajęciowej – s. 69; Piśmiennictwo – s. 75; 6. Terapia zajęciowa w szkole – s. 77; 6.1. Zakres Terapii Zajęciowej w praktyce szkolnej – s. 77; 6.2. Usługi Terapii Zajęciowej w szkole – s. 94; 6.3. Rola terapeuty zajęciowego w zdrowiu psychicznym w szkole – s. 98; Piśmiennictwo – s. 100; 7. Rola i miejsce terapii zajęciowej u dzieci autystycznych – s. 102; Piśmiennictwo – s. 108.