• polski
    • English
    • Deutsch
  • English 
    • polski
    • English
    • Deutsch
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Turystyki i Rekreacji AKF w Krakowie (TiR)
  • Książki (TiR)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Turystyki i Rekreacji AKF w Krakowie (TiR)
  • Książki (TiR)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
About Repository  Instruction  Terms & Conditions  Contact  Rector's order

Konsumpcja usług turystycznych w Polsce

Thumbnail
View/Open
Konsumpcja-usług-turystycznych-w-Polsce.pdf (5.760Mb)
Date
2014
Author
Kryczka, Małgorzata
Metadata
Show full item record
Abstract
Celem pracy jest analiza długookresowego kształtowania się konsumpcji usług turystycznych w Polsce, ze szczególnym wskazaniem współzależności między poziomem i strukturą tej konsumpcji a determinującymi ją czynnikami ekonomicznymi. Zjawiska i tendencje zachodzące w sferze konsumpcji usług turystycznych, rozważane są w obszarze turystyki krajowej i wyjazdowej społeczeństwa polskiego w okresie dwudziestu lat funkcjonowania gospodarki rynkowej. Z punktu widzenia dokonanych zmian społeczno-politycznych to właśnie korzystanie z bogatej oferty turystycznej stało się synonimem sukcesu transformacyjnego Polaków. Określenie współzależności zjawisk pozwala rozszerzyć efekt ich oddziaływania poza cezurę czasową, w której zjawiska te są rozpatrywane. W podjętej analizie konsumpcji brany jest pod uwagę przede wszystkim aspekt makroekonomiczny, choć w treści rozważań obecny jest również aspekt mikroekonomiczny.
 
Spis treści: Wstęp – s. 5; 1. Konsumpcja usług turystycznych i jej funkcje – s. 11; 1.1. Charakterystyka usług turystycznych i ich rola w zaspokajaniu potrzeb – s. 11; 1.2. Istota konsumpcji usług turystycznych i jej uwarunkowania – s. 24; 1.3. Modele decyzyjne konsumentów na rynku usług turystycznych – s. 42; 2. Metodyka badań konsumpcji usług turystycznych – s. 55; 2.1. Konsumpcja usług turystycznych jako przedmiot badań – s. 55; 2.2. Źródła danych o konsumpcji usług turystycznych w Polsce – s. 58; 2.3. Mierniki i wskaźniki konsumpcji usług turystycznych – s. 67; 3. Zapotrzebowanie Polaków na usługi turystyczne – analiza zmian długookresowych – s. 73; 3.1. Aktywność turystyczna polskiego społeczeństwa jako czynnik zapotrzebowania na usługi turystyczne – s. 73; 3.2. Dynamika zmian zapotrzebowania na usługi transportowe i noclegowe – s. 84; 3.3. Długookresowe zmiany w wydatkach na podróże i usługi turystyczne – s. 97; 3.4. Subiektywna ocena zaspokojenia potrzeb wypoczynku wobec zmian w stanie zamożności społeczeństwa – s. 103; 4. Konsumpcja usług turystycznych w świetle dochodów gospodarstw domowych – s. 117; 4.1. Aktywność turystyczna i cele wyjazdów a zróżnicowanie dochodów gospodarstw domowych – s. 125; 4.2. Wpływ wielkości osiąganych dochodów w gospodarstwie domowym na wydatki na wyjazdy turystyczne – s. 138; 4.3. Dochody gospodarstw domowych a formy wyjazdów turystycznych i sposoby podróżowania – s. 148; 5. Uczestnictwo w turystyce w świetle jakości życia gospodarstw domowych – wybrane zagadnienia – s. 173; 5.1. Spożytkowanie czasu wolnego na turystykę na tle różnic w zamożności gospodarstw domowych – s. 173; 5.2. Transfery jako finansowe wsparcie uczestnictwa w wyjazdach turystycznych – s. 178; 5.3. Materialne i pozamaterialne przyczyny braku uczestnictwa w turystyce – s. 189; Podsumowanie – s. 199; Bibliografia – s. 205; Wykaz tabel i rysunków – s. 217; Aneks – s. 225.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12053/166
Collections
  • Książki (TiR)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAuthors from L. of C.This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAuthors from L. of C.

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV