Z badań rozwoju biologicznego dzieci nowohuckich
Zusammenfassung
Spis treści: Rozwój morfologiczny dzieci w wieku niemowlęcym, przedszkolnym i szkolnym w zależności od ich stanu biologicznego w okresie noworodka / Krystyna Cadel. Wstęp – s. 5; Materiał i metody badań – s. 7; Wyniki – s. 10; 1. Sytuacja społeczno-bytowa dziecka oraz cechy rodzicielskie – s. 10; 2. Charakterystyka morfologiczna dzieci w pierwszej dekadzie życia – s. 16; 3. Przynależność do grup dyspanseryjnych, rozwój psychomotoryczny oraz wyniki w nauce dzieci w okresie przedszkolnym i szkolnym – s. 22; Dyskusja – s. 28; Podsumowanie wyników i wnioski – s. 31; Piśmiennictwo – s. 33; Streszczenie – s. 35; Aneks – s. 37; Syntetyczny miernik rozwoju i jego wykorzystanie w analizie wpływu czynników na rozwój ontogeniczny dzieci / Maria Pociecha – s. 47. Wprowadzenie – s. 47; Syntetyczny miernik rozwoju – s. 49; Propozycja modelu rozwoju – s. 56; Model rozwoju fizycznego dzieci na przykładzie populacji z Nowej Huty – s. 57; Podsumowanie i wnioski – s. 89; Piśmiennictwo – s. 91; Streszczenie – s. 92