• polski
    • English
    • Deutsch
  • polski 
    • polski
    • English
    • Deutsch
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium
  • Wydział Turystyki i Rekreacji AWF Kraków (TiR)
  • Artykuły Naukowe (TiR)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium
  • Wydział Turystyki i Rekreacji AWF Kraków (TiR)
  • Artykuły Naukowe (TiR)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
O repozytorium  Instrukcja  Regulamin  Kontakt  Zarządzenie Rektora

Wirtualne pielgrzymowanie jako efekt stosowania nowych technologii w promocji. Przypadek Światowego Centrum Kultu Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wirtualne-pielgrzymowanie-jako-efekt-stosowania-nowych-technologii.pdf (163.7KB)
Data
2016
Autor / redaktor
Kryczka, Małgorzata
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem artykułu jest wskazanie wpływu nowoczesnych technologii na działania promocyjne sprzyjające rozwojowi kultu Bożego Miłosierdzia i św. Faustyny realizowane przez Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w krakowskich Łagiewnikach oraz skutków tych działań przejawiających się w nowych sposobach i formach pielgrzymowania. W artykule dokonano analizy danych dotyczących rozwoju ruchu pielgrzymkowego do Sanktuarium od początku jego istnienia do czasu obecnego oraz skonfrontowano pielgrzymowanie tradycyjne z pielgrzymowaniem wirtualnym. Badania wykazały, iż dzięki zaangażowaniu nowych narzędzi informatycznych oraz mediów nastąpił w ostatnich latach imponujący wzrost liczby tzw. pielgrzymów wirtualnych. Podejmowane działania promocyjne w przestrzeni wirtualnej pozostają w zgodzie z charyzmatem miejsca i misją rozpowszechniania orędzia Bożego Miłosierdzia. Intensywne i konsekwentne działania na rzecz promowania kultu sprawiają, że dziś do Światowego Centrum Bożego Miłosierdzia w krakowskich Łagiewnikach coraz liczniej przybywają pielgrzymi – zarówno w rzeczywistości realnej, jak i wirtualnej – ze wszystkich kontynentów. Kult ten osiągnął zasięg globalny.
 
Purpose. The impact of modern technologies on promotional activities supporting the development of Veneration of the Image of Divine Mercy and St Faustina carried out by Divine Mercy Sanctuary in Łagiewniki and effects of this action manifesting itself in new ways and forms of pilgrimage. Method. This article presented data analysis concerning the development of the pilgrimage movement of the Sanctuary dating back to its beginning until today, and it also confronts traditional pilgrimage with the virtual one. Findings. The research showed that thanks to employing new media and computer tools, there has been a significant increase in the number of so-called ‘virtual’ pilgrimages in recent years. The carried out promotional activities remain true to the charisma of the place and in line with the mission of spreading the proclamation of the Divine Mercy. Intense and consistent actions in favour of promoting worship, cause many visits, both actual and cybernetic, from all continents to the World Centre of Veneration of the Image of Divine Mercy in Cracow Łagiewniki today. This worship has now reached a global range.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12053/165
Kolekcje
  • Artykuły Naukowe (TiR)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
@mire NV
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyAutorzy z L. of C.Ta kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematyAutorzy z L. of C.

Moje konto

ZalogujZarejestruj

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
@mire NV